معایب و عوارض درمان با لیزر

در روش عمل بواسیر با لیزر معایب مشخصی بیان نشده و احتمال برگشت بیماری خیلی کم است، به صورتی که فقط در یک درصد بیماران این مورد گزارش شده است. خونریزی های بعد از عمل نیز ده روزه از بین می روند و جای هیچ نگرانی نیست.
ناتوانی دفع مدفوع نیز عارضه نادری در این عمل است و بیمارهای کمی بودند که بعد از عمل جراحی با لیزر از ناتوانی دفع ادرار یا کنترل گاز معده شکایت کرده باشند. بعد از عمل عفونت هم پیش نمی آید، پس نیازی به آنتی بیوتیک نیست.
در کل بیمارانی که با این روش عمل شده اند نیازی به درمان دوباره نداشته اند.

معایب درمان بواسیر با لیزر در موارد خاصی خلاصه می شود و اینگونه نیست که این معایب در همه افرادی که لیزر درمانی کرده اند ظاهر شود.
درمان بواسیر با لیزر معایب خیلی نادری دارد و در بسیاری از بیماران هیچ عارضه بعد از عمل گزارش نشده است. بعد از عمل لیزر، بیماران می توانند به راحتی مدفوع یا گاز معده خود را کنترل کنند و در بین خانم ها نیز تاکنون گزارش مبنی بر انقباض عضله های رحم بیان نشده است.
همچنین عفونت بعد از عمل نیز خیلی کم و در موارد خاص اتفاق می افتد.
و در کل می توان گفت که عفونت قابل توجهی در این روش ایجاد نمی شود و نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک برای رفع عفونت نیست.

درمان قطعی بواسیر

همه پزشک ها با قاطعیت، یکی از روش های موثر درمان بواسیر را در استفاده از روش های جراحی و لیزر می دانند ولی درمان های غیر جراحی نیز بسیار سودمند هستند و می توانند به صورت قطعی بواسیر شما را درمان کنند.
اگر می خواهید روش‌ های درمانی غیر جراحی بواسیر را امتحان کنید:
برای درمان بواسیر چند گزینه وجود دارد که یک دکتر متخصص بواسیر می‌ تواند به شما توصیه کند. این گزینه‌ ها معمولا ایمن و موثر هستند، حداقل تهاجمی هستند و در یک محیط سرپایی انجام می‌ شوند.

درمان بواسیر بدون جراحی

درمان بواسیر با بستن باند لاستیکی:
درمان بواسیر با بستن باند لاستیکی
این روش با حداقل تهاجم با استفاده از نوارهای پلاستیکی کوچک برای تسریع جریان خون به بواسیر است. دکتر شما این باندها را در اطراف بواسیر قرار خواهد داد و در عرض یک هفته بواسیر متلاشی شده و کاملا سقوط می‌ کند.
درمان بواسیر با تزریق اسکلروتراپی:
این روش شامل یک تزریق شیمیایی در بافت ملتهب برای درمان بواسیر است. این کار منجر به اختلال در بواسیر و کاهش درد و التهاب می‌ شود. تزریق باعث درد نسبتا کمی می‌ شود، اما ممکن است کمتر از بستن باند لاستیکی موثر باشد.
درمان بواسیر با روش انعقاد:
در این روش از لیزر، نور مادون‌ قرمز، یا گرما (دو قطبی) استفاده می‌ شود. عوارض جانبی اندکی دارد ولی اغلب در مقایسه با باند لاستیکی، میزان بازگشت بالایی دارد. ​یک روش عمل جراحی را دنبال کنید.
در برخی موارد، بواسیر ممکن است به درمان‌ های غیر جراحی پاسخ ندهد. اگر با درمان‌ های دیگر موفقیت نداشته باشید ، یا اگر بواسیر شما بزرگ تر شده است، پزشک شما ممکن است جراحی را برای برداشتن بواسیر پیشنهاد دهد.
چند گزینه جراحی متفاوت وجود دارد، و ممکن است در یک محیط سرپایی و یا ممکن است به بستری شدن با توجه به تکنیک جراحی و شدت بواسیر نیاز داشته باشند.
انواع هموروئید
روش‌ های جراحی خطر خونریزی طولانی‌ مدت، عفونت و نشت مدفوع را برطرف می کنند، اگرچه عوارض آن در طولانی‌ مدت بسیار نادر هستند.
درمان بواسیر با روش هموروئیدکتومی

این روش جراحی برای برداشتن بواسیر و بافت اطراف بواسیر است. هموروئیدکتومی موثرترین راه برای رهایی از بواسیر است که به سایر درمان‌ ها پاسخ نمی‌ دهند. ​این روش برای درمان قطعی بواسیر هم به کار می رود.
درمان بواسیر با هموروئیدکتومی با استاپلر
این روش جراحی مطالعه نوع کار آزمایی بالینی است. این گزینه کمتر دردناک تلقی می‌ شود، اما اغلب منجر به عود بواسیر و پرولاپس رکتوم می‌ شود. ​
درمان قطعی بواسیر توسط کلینیک سامان
درمان فوری درد بواسیر با دارو
اگر منظور شما از درمان فوری درد بواسیر استفاده از قرص یا دارویی باشد که در عرض چند لحظه بواسیر شما را درمان کند، کاملا در اشتباه هستید.
شاید کرم یا دارویی خاصی برای درمان بواسیر وجود داشته باشد ولی در فوری بودن آن می توان شک کرد.
کلا هر گونه دارو و درمانی باید تحت نظر پزشک متخصص بیماری های مقعدی و گوارشی استفاده شود و تاثیرگذاری هر دارو یا درمانی زمان بر است و نیاز به مراقبت و عمل به توصیه های پزشک دارد.
بواسیر خارجی می‌ تواند بسته به شدت بیماری چند روش درمانی داشته باشد. پزشک شما ممکن است بپرسد که آیا شما نسبت به انواع خاصی از داروها یا درمان‌ ها حساسیت دارید یا خیر. آیا درمان خاصی را برای درمان خود در اولویت می دانید؟
بواسیرها معمولا با کمک مطالعه پیشینه پزشکی و معاینه فیزیکی بیمار تشخیص داده شوند.
بواسیر خارجی معمولا آشکار و به راحتی در بیرون آنال مشاهده می شود. به خصوص اگر لخته خون تشکیل شده‌ باشد. ممکن است متخصص بالینی شما یک تست دیجیتال برای بررسی خون در مدفوع انجام دهد.
اگر شواهدی از خونریزی رکتوم یا خون میکروسکوپیک در مدفوع وجود داشته باشد، او همچنین ممکن است مجرای مقعد را با یک لوله پلاستیکی کوتاه با نور روشن بررسی کند.
سیگموئیدوسکوپی قابل‌ انعطاف یا کولونوسکوپی ممکن است برای رد علل دیگر خونریزی مانند پولیپ‌ های کولورکتال یا سرطان به ویژه در افراد سن بالا انجام شود.
​برای دانستن مهمترین دلایل خونریزی مقعدی این مطلب را بخوانید.
برخی درمان‌ های عمومی که پزشک شما ممکن است پیشنهاد دهد شامل بسته‌ های یخ برای کاهش تورم، شیاف یا کرم بواسیر است. این گزینه‌ ها می‌ توانند به افرادی که دارای حالت ملایم‌ تر بواسیر هستند، کمک کنند.
اگر یک مورد جدی‌ تر داشته باشید، ممکن است پزشک درمان با یک عمل جراحی را پیشنهاد دهد. ​

درمان‌ بواسیر خارجی:

  • برداشتن بواسیر خارجی که با نام هموروئیدکتومی شناخته می شود.
  • سوزاندن بافت بواسیر با فوتو مادون‌قرمز،
  • درمان بواسیر با لیزر یا انعقاد الکتریکی،
  • اسکلروتراپی یا باند لاستیکی برای کاهش بواسیر خارجی.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آیا خونریزی دستگاه گوارش خطرناک است؟

عمل جراحی بواسیر چه معایبی دارد؟